title
کد خبر: 229500
00

باور کردن این موضوع بسیار دشوار است که رنگ‌ها می‌توانند ویژگی‌های شخصیتی‌تان باشند یا خلق و خوی شما را تغییر دهند.به همین دلیل،روانشناسان یک مطالعه کامل را انجام دادند و در آن پاسخ ها و رفتار ۲۰۰۰ نفر را تجزیه و تحلیل کردند.

به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز نتایج این مطالعه نشان داد که تاثیر رنگ‌ها در زندگی ما به‌صورت ذاتی است چون ارتباط زیادی با اجداد، دوران کودکی، زبان و افکار ما دارند.بنابراین،رنگ ها بر احساسات،خلق و خوی و حتی توانایی شما در انجام وظایف خاص تأثیر می گذارند.مثلا هیچ کس در اتاقی با دیوارهای سیاه یا قرمز کار یا حتی استراحت نمی کند.از طرفی اگر دیوارهای اتاق سبز،سفید یا آبی باشند،تاثیر مثبت بسیار بیشتری روی ما می‌گذارد.در مقاله زیر اطلاعات بیشتری در مورد رنگ‌ها به شما ارائه می‌شود.

 

آبی

مطالعات انجام شده در طول چندین سال،نشان داد که رنگ مورد علاقه مردم،آبی و پس از آن سبز است.اعتقاد بر این است که ۱۱۱ رنگ آبی وجود دارد.آبی را باید یک رنگ معنوی دانست. این رنگ باعث ایجاد آرامش، صلح، اعتماد، بهره وری، منطق است.همچنین از رنگ هایی است در طراحی اتاق خواب‌ها بسیار استفاده می‌شود.رنگ آبی باعث کاهش اشتها و القاء کننده امنیت است.افرادی که به این رنگ آبی علاقه مند هستند،به صداقت و وفاداری بسیار اهمیت می‌دهند و به دنبال ایجاد نظم در زندگی خود هستند.این افراد وظیفه شناس و مسئولیت پذیرند و به طور کلی درونگرایی بالاتری دارند. این رنگ برای بی خوابی، فشار خون بالا و جهت کاهش حساسیت به درد مفید است.

 

سبز

سبز بدون شک یکی از محبوب ترین و جالب ترین رنگ هاست.از ویژگی های رنگ سبز آرامش بخشی آن است.به همین دلیل از این رنگ در بیمارستان‌ها بسیار استفاده می‌شود و از پر کاربردترین رنگ ها در طراحی دکوراسیون است.از ویژگی‌های درمانی این رنگ می‌توان به از بین بردن تنش،افزایش هضم،بهبود تعادل توانایی‌ها،حفظ صلح و آرامش درونی و غلبه بر سکته است.افرادی که از این رنگ زیاد استفاده می‌کنند، افرادی با شخصیت مثبت،با اراده و پشتکار زیادند.این افراد برای خود ارزش زیادی قائلند، بسیار کنجکاوند و با مشکلات سرسختانه مبارزه می‌کنند.

 

قرمز

ما مطمئن هستیم که شما در حال حاضر متوجه شده اید که این رنگ برای عموم مردم نماد چیست.این رنگ در واقع نشان دهنده اشتیاق،نفرت،ثروت و پویایی است.اعتقاد بر این است که ۱۰۵ رنگ قرمز وجود دارد.رنگ قرمز باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می‌شود.این رنگ نماد هیجان،عشق، شور و نشاط،اشتیاق،نفرت،پویایی و صمیمیت است.افراد فعال و پر جنب و جوش معمولا طرفدار این رنگ هستند.طبق مطالعات انجام شده، قرمز رنگی است که حیوانات کمتر آن را دوست دارند

 

زرد

تجزیه و تحلیل انجام شده در طی چندین سال نشان می دهد که زرد یکی از متناقض ترین رنگ ها است.مردم آن را به عنوان یک رنگ سرگرم کننده می بینند، اما آن را به خیانت نیز مرتبط می کنند.همچنین نماد بلوغ و عشق نفسانی است.همچنین گفته شده است که زرد یک رنگ بسیار خوش بینانه است که فعالیت های خلاقانه مانند کار،خواندن و نوشتن را تقویت می کند.

 

 بنفش

بنفش بدون شک یکی از جالب ترین رنگ هاست.اغلب به جادو و فمینیسم مربوط می شود.رنگ بنفش نماد دانایی و احترام است.این رنگ باعث ایجاد حس خلاقیت و افزایش مهارت های حل مساله می‌شود.افرادی که این رنگ را دوست دارند جسور هستند.رنگ بنفش به کاهش مشکلات اعتیاد و میگرن،بهبود عملکرد سیستم عصبی،لنفاوی و قلبی و عروقی و حفظ تعادل پتاسیم کمک می‌کند.

 

نارنجی

اگرچه نارنجی رنگی است که به شدت با فرهنگ بودایی گره خورده است،اما متخصصان در زمینه روانشناسی رنگ تاکید می کنند که این رنگ کمی دست کم گرفته شده است.به همین دلیل است که نارنجی یک رنگ ایده‌آل برای مواقعی است که در آن می‌خواهید ارتباط و درک اجتماعی خودتان را تقویت کنید.علاوه بر این،نارنجی نور را جذب می کند و رنگی سرگرم کننده،دلپذیر و پرانرژی است.

 

 صورتی

می‌توانیم کم و بیش تصور کنیم که این رنگ معمولاً به چیزهای ظریف،جذاب،ادب، و لطافت وابسته به عشق شهوانی مربوط می‌شود.با این حال،شما باید در نظر بگیرید که صورتی رنگ بسیار مناسبی برای خانه‌هایتان است،زیرا آرامش‌بخش است و باعث تقویت امید و خلاقیت می‌شود.

 

مشکی

معمولا همه افراد مایل هستند که لباس مشکی بپوشند.رنگ مشکی نشان دهنده سلطه و قدرت است و رفتارهایی از خود بروز می‌دهند که نشان دهنده خودنمایی است.بسیاری تصور می‌کنند که این رنگ، رنگ عزا و ناامیدی است در صورتی که نشان دهنده خوش ذوقی افراد است.این افراد به عقاید دیگران احترام زیادی می‌گذارند و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند.

در نهایت باید گفت که شناخت رنگ ها شاید چندان مهم به نظر نرسند اما حقیقت این است که تاثیر بسیار زیادی در روحیات و خلق و خوی افراد بر جای می گذارند.برای مثال بسیاری از افرادی که افسرده هستند،می توانند با تغییر رنگ و دکوراسیون محیط زندگی خود، خلق و خوی خود را تا حد زیادی افزایش دهند. پس روانشناسی رنگ ها را جدی بگیرید و با کمک متخصصان از آن در جهت افزایش کیفیت زندگی خود استفاده نمایید.

تاریخ : ۸ اکتبر ۲۰۲۲

منبع : step to health


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز